1.0 Tag: 20 let, 20 lekcí - Gabux

1.0 Tag: 20 let, 20 lekcí

by - 0:00



Tentokrát mám pro vás něco jiného. Neobvyklého. Zařadila jsem to mezi Tagy, i když to není úplně klasický tag, jako byl ten minulý Šílený. 
A o co teda jde? Koncept je založený na tom, že kolik je vám let, tolik napíšete lekcí. Proto jsem, stejně jako slečna u které jsem na tento článek narazila, zapřemýšlela nad tím, u jakých věcí jsem si říkala - Kéž bych to věděla dřív. Upřímně řečeno mi vyšlo tak milion věcí, ale seškrtala jsem to na 20 nejzásadnějších. Jsou to rady pro mé budoucí já. Věci, které mi třeba za rok vyvolají úsměv na tváři.

Ano, slavím své druhé kulatiny. Natrvalo jsem se rozloučila s krásnými náctiletými věky a vrhla se do ceti věků. Tentokrát mám pro vás tedy jiný článek než obvykle, i když netvrdím, že se o svých narozeninách nezmíním i v Kecálkově!
Tak konec řečí a jdeme se podívat na mých 20 lekcí od života!

1) Nestresuj se. Na tuhle lekci jsi přišla někdy kolem šestnáctin a musíš uznat, že ti neuvěřitelně zlepšila a zjednodušila život. Protože když se něco nepovede, tak život jde dál a svět se nepřestane točit. Je to prostě jen další zkušenost a podruhé se to povede. A když ne? Tak to zkusíš znova. A když zase ne? Tak se třeba máš vydat jinou cestou.

2) Věř si. Již od šesté třídy nemáš problémy se svým sebevědomím. A upřímně řečeno? Stejně jako lekce jedna, i tahle lekce ti usnadnila život. Nezapomínej na to a nepřestávej si věřit.

3) Dělej si co chceš, pokud tím nikomu neubližuješ. Chceš si dát tetování? Dej si ho. Chceš piercing? Jdi na něj. Chceš si tohle koupit? Kup si to. Koukají na tebe lidi skrz prsty? No a co? Je to tvůj život a ty si ho můžeš žít, jak chceš.

4) Zážitek je více než hmotná věc. Tahle lekce přišla až letos. Ferizaj nebo Macbook? Vsadila jsi na Ferizaj. Jsi nešťastná ze své volby? Lituješ toho? Vůbec! Máš spoustu skvělých nových zážitků a zkušeností a za to to stálo. Mysli na to i do budoucnosti.

5) Měj koníčky. A měj jich klidně milion. Dělej co tě zrovna baví a naplňuje. Nic nezavrhuj. Do ničeho se nenuť a dělej zrovna ten koníček, který tě právě v tu chvíli naplňuje. Budeš tak šťastná.



6) Užívej si života. Utrácej, blbni, cestuj a nenech se odradit tím, že se ti nechce. Bude to stát za to a jednou na to všechno budeš vzpomínat.

7) Važ si toho, co máš. Vždycky jsem věděla, že mám úžasnou rodinu a skvělé zázemí, kde se všichni podporujeme. A nikdy za to nepřestanu být vděčná. A vážím si toho. Stejně jako si vážím svých skvělých přátel. Nových, starých, znovuobjevených. Či zážitků, možností a zkušeností. V tomhle se neměň a važ si těchto věcí dál. Nejsou samozřejmostí.

8) Nedrž ve svém životě ty, kteří mají odejít. Je zbytečné ve svém životě držet lidi, kteří už v něm být nemají. Ať už o to nestojí o ni a nebo je ti bez nich líp.

9) Všechno zlé je k něčemu dobré. I z té nejvíc bolestivé a nepříjemné zkušenosti si něco vem. Všechno tě totiž něčemu učí. I to zlé.

10) Nemusíš být vždycky jak ze škatulky. A teď nemám na mysli oblečení nebo snad make-up. Mluvím o tom, že občas se ti prostě nechce trhat obočí, holit si nohy, lakovat nehty či dělat se milionkrát s culíkem jen aby tam nebyla žádná boule. A není na tom nic špatného. Nejsi dokonalá, nebudeš dokonalá a ani být dokonalá nechceš. Byla by to nuda.



11) Špíček sem, strie tam a celulitida tady. No a co? Snad každá žena zná strie a celulitidu velmi zblízka. I ty špíčky. A víte co je nejvtipnější? Muži si toho nevšímají. Kluci možná ano, ale mužům je to absolutně jedno. Popřípadě to ani nevidí a vidíme to jen my. Tak proč si s tím dělat vrásky?

12) Pečuj o sebe. Když potřebuješ vypustit páru, vypusť ji. Když si potřebuješ vybrečet, vybreč se. Potřebuješ se jen válet a nic nedělat? S chutí do toho. Máš chuť udělat něco bláznivého? Bez obav, užij si to! Nikdy nedělej něco, co sama nechceš.

13) Využívej příležitostí. Někde je soutěž? Přihlaš se. Někdo shání parťáka na cestování/do projektu či cokoliv jiného? Ozvi se. Nabízí se brigáda, která by tě bavila? Jdi do toho!

14) Měň názory. Neboj se přiznat chybu. Uznej, že někdo měl pravdu. Neboj se změnit názor, když zjistíš, že tvůj předchozí byl chybný či už není aktuální, protože ho změnily zkušenosti.

15) Na vzhledu záleží, ale není nejdůležitější. Partner tě samozřejmě musí fyzicky přitahovat, ale není důležité, aby měl 190 cm, byl tmavovlasý a hnědooký. Důležité je, aby tu pro tebe vždy byl, dokázal tě rozesmát a abyste mezi sebou měli důvěru.



16) Neboj se zkoušet nová jídla. Vzpomeň si na sushi, které jsi tak dlouho odsuzovala až tě rodiče vzali do kvalitní a drahé restaurace a ty jsi tomu jídlu naprosto propadla. Zkoušej. Třeba to nebude to pravé ořechové, ale aspoň budeš vědět, že jsi to zkusila!  Přestaň se bát, je to jen jídlo.

17) Zkoušej. Zkus někam sama vycestovat, zkus napsat knihu, zkus namalovat něco, co jsi nikdy nemalovala, zkus jít na ten kurz, zkus udělat něco, čeho se bojíš, zkus všechno, co se ti nabízí.

18) Miluj. Miluj zvířata, lidi, jídla, knihy, filmy, místa... Prostě miluj a užívej si tu lásku, kterou šíříš.

19) Zůstaň pozitivní a přestaň si stěžovat. Jsi vesměs pozitivní člověk, kterého lidé znají s úsměvem a často je zaskočí, když jsi smutná. Zůstaň stále tak veselá a optimistická! Ale přestaň si furt stěžovat. Jsi známá svým reptáním na věci okolo tebe. Zkroť to. Zlepši se.

20) Život jde dál. A na to nikdy nezapomínej. Co bolí, to přebolí. A všechno se v životě děje kvůli něčemu jinému. Rozhoduj se podle sebe a užívej si vše, co ti život nabízí. A i když to zní jako neuvěřitelné klišé, tak na tom něco pravdy je.


Život je nejlepší učitel a ať je to otřepaná fráze nebo ne, je v ní mnoho pravdy. Musím říct, že pokud se učím něco nového, tak mě stejně nejvíce naučí praxe a samotná zkušenost s tou věcí.
A jak se cítím jako dvacetiletá? Žádná změna. Jako každý rok. Ale už to zní jinak. Devatenáct. Dvacet. Ta dvacítka už zavání dospělostí a zodpovědností. Ale jinak je to prostě jen číslo.
A musím zmínit ještě něco. Jsem narozena přesně o půlnoci, tedy 00:00 a jsem na to děsně pyšná. Myslíte, že bych v minulosti byla považována za čarodějku?
A co vy a lekce ze života? A vaše narozeniny? Prožíváte tu změnu čísla? :)


Mohlo by se ti líbit

17 komentářů

  1. Moc krásný článek, zlatíčko! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu moc pěkně napsáno, skvělé životní lekce a tipy :)

    OdpovědětVymazat
  3. A každým rokom, každou skúsenosťou sa tento zoznam bude rozširovať. A je veľmi dôležité sa ho držať a nepustiť. Ja radšej taký tag neurobím, ten zoznam by bol príliš dlhý. Apropo.. všetko najlepšie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě bude. Ale přece jen si myslím, že většinu opravdu důležitých věcí, tu mám... :) Stejně bych si tvůj tag velmi ráda přečetla! :) A děkuji.

      Vymazat
  4. Hezké, máš to v hlavě srovnané :) snad se taky někdy přestanu tolik stresovat, budu si více věřit a nebudu tolik řešit, jak zrovna vypadám. Změnu čísla prožívám hodně, dvacetiny budu slavit v březnu a nějak mi nedochází, že už nebudu ta "náctiletá". Připadám si jako nějaká stařena a občas je mi fakt smutno, že už nejsem dítě :D vše bylo tak nějak jednodušší.

    LENN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :)
      Určitě přijde doba, kdy tě ten stres začne už tak užírat, že se na něj vykašleš! Časem se to v tí hlavě tak nějak samo srovná, když to dovolíš :)
      Och. Změna čísla mi také dělala starosti. Přece jen už je to až moc dopšěé to cet. ALE! nakonec jsem si zvykla lépe než jsem myslela :)) Ale do dětství bych se někdy také s chutí vrátila...

      Vymazat
  5. Moc hezké :), já tedy prožívám každý nový rok a každé narozeniny hrozně moc, asi si také vypůjčím nápad a na únorové narozeniny zkusím něco podobného sepsat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Já to prožívám méně a méně, ale nikdy to nepřestanu prožívat aspoň trochu. Miluju oslavy. Čehokoliv. :))
      Nápad si klidně vypůjči, ráda si tento tag u někoho přečtu! :)

      Vymazat
  6. Krásny článok. Tuším tento "tag" urobím tiež, znie to ako skvelý nápad. :)

    http://mozaikaticha.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pak dej vědět! Ráda si ho přečtu :) A děkuju... :)

      Vymazat
  7. Thank you! :)
    Maybe we can be great blogger friends :))

    OdpovědětVymazat
  8. Jé thle články jsou super, hrozně ráda je čtu. Letos oslavím také dvacetiny, tak třeba se v některém bodě poznám.
    Ono "nestresuj se" se lehko řekne, ale hůř udělá. Já jsem stresař od narození, ale snažím se s tím bojovat co to jde. Jenže někdy to prostě nejde.
    Se čtvrtým bodem rozhodně souhlasím. V roce 2107 jsem s kamarádkami jela do Budapešti, kde jsme si to neskutečně užily. Vystoupily jsme z naší komfortní zóny a bylo to skvělý.
    Zhltla jsem tvůj článek tak, že jsem se ani nestihla vyjádřit ke všemu, co jsem chtěla. Každopádně si myslím, že všechny body je rozhodně dobré mít na paměti a s většinou souhlasím.
    Super článek, fakt jsem si čtení užila.

    https://dvakratjedensvet.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za velmi milý komentář. Ano, stres přichází a odchází, ale my ho můžeme vědomě kontrolovat a nemusíme ho nechat nás ovládat :)
      Díky :)

      Vymazat
  9. No mě to čeká letos ta 20 a přítel už si teď ze mě dělá srandu, jak budu stará :D Rozhodně užitečné rady by sis předala! Ve všem s tebou souhlasím :) dříve jsem také upřednostňovala hmotné věci nad zážitky, dnes už je tomu naopak :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme krásné a mladé ženy! I když už nám bude letos 23 :D

      Vymazat

Moc děkuji za jakýkoliv komentář! ♥
Nezapomeňte mi tu zanechat odkaz na váš blog! :)