Já čtenář II. - Žánry - Gabux

Já čtenář II. - Žánry

by - 12:50

Zdravím :)
V minulém díle jsme se podívali na mé čtenářské návyky. Dneska se podíváme na to, jaké žánry upřednostňuji a proč. A jaké naopak moc nemusím. Tak jdeme na to!


Žánry – ANO 
Fantasy
Můj úplně nejoblíbenější žánr je fantasy z různých důvodů. Prvním důvodem je, že už od malinka miluju nadpřirozeno. Víly, čaroděje, upíry, vlkodlaky i další méně či více strašidelné bytosti. Miluji to, jak mě to vtáhne úplně do jiného světa, kde je všechno možné.  Ovšem vyžaduji tam vždy aspoň kapku lásky. Ale nejhorší je, že se v tomto žánru nemohu nikdy rozhodnout, jaké to knihy miluji nejvíc. Ale za zmínku stojí Harry Potter, protože to je mého srdce šampión, Rudá královna, série Smečka nebo série Odkaz Dračích jezdců. Z téměř čistě upířích sérií musím zmínit aspoň Vampýrskou akademii. Ale ani Stmívání bych nezavrhovala, je to super oddech.

we♥it

Romány

Na románech jsem ujížděla hlavně v letech 13 až 15 let. A to přesněji na Lence Lanczové. Ale i teď si najdou v mé knihovničce místo, i když už ne tak moc Lenka, jako spíše nějaká autorka, která nepíše hlavně pro náctileté a nemá téměř každou knihu se stejnou zápletkou. Miluji to, jak v nich mohu prožívat své sny a naivní představy o tom, jak to ve světě funguje. A krásně se u toho odreaguji.  Tedy většinou. Mou oblíbenou autorkou je třeba Jojo Moyes u které té naivity většinou tolik není. Než jsem tě poznala je dokonalá kniha ke které budete potřebovat kapesníky. 

we♥it

Horor
Tomuto žánru jsem propadla před pěti lety. Ale to platí jen pro filmy, které vážně miluju. Knižnímu hororovému žánru jsem si vybudovala lásku až na začátku třeťáku a to díky Řbitov zvířátek od Stephena Kinga. Musím říct, že mě ze začátku kniha moc nebavila, ale pak jsem tomu propadla. Nebála jsem se, ale občas jsem husí kůži měla. Z tohoto žánru doporučuji všechny knihy od Stephena Kinga, protože on je vážně mistr! Ale za zmínku stojí i Ritus od Heitze.

pinterest
Thriller
Tak ty také můžu. Většinou mají prvky hororu a je tam spousta napětí. A přesně to já ráda! Nejvíce mě většinou baví dost rozvitá psychologie postav. Dost často jsou i matoucí a člověk až do konce netuší, jak to vlastně doopravdy je.  A to mě vážně baví! Vždy si myslím, že už to mám a pak zjistím, že jsem vedle jak ta jedle. Určitě sem patří taková díla, jako je Šifra mistra Leonarda. Dále stojí za zmínku Wonderland: Země divů nebo Zmizelá. Možná bych ještě zmínila i Temné kouty.

we♥it

Žánry – NE

Sci-fi
Mě to sci-fi prostě nějak nebere. Mimozemšťané, technologické vynálezy a podobně ve mně nevzbuzuje žádný údiv ani zvědavost. Pro mě to je vážně poměrně nudné a nezáživné. Ale pokud to někoho baví, tak proč ne! 


pinterest

Naučné knihy

Myslím, že tady snad ani nemusím vysvětlovat proč ne. Prostě mě se nebaví učit formou knih. Ničí mi to moji lásku ke knihám. Nejsem šprťácký typ člověka, co se vrhne po každé knížce, z které se lze cokoliv naučit. Ne, taková já prostě nejsem.


pinterest

Divadelní hry – dramata
Já to prostě neumím číst. To bude můj největší problém. Jsou tedy díla, co jsem přečetla, ale spočítám je na jedné ruce. Fakt. Přečtu pár stránek a na páté už nevím, o čem jsem četla předtím. A pletu si postavy a nedokážu si k nim udělat vztah a nic. Dramata prostě asi nejsou pro mě. Ale doporučuji Sluhu dvou pánů! 


we♥it
Poezie
To se mi čte rozhodně lépe, jak dramata, ale není to žádná sláva. Kytice se mi četla skvěle, ale třeba taková Márinka nebo Máj? No nic moc. Vážně dost záleží na tom, jak je ta poezie napsaná, jaký je zvolený rým a i o čem to je. Ale rozhodně ji nevyhledávám.


we♥it


A co vy a vaše žánry? Které máte rádi a které se vám čtou špatně? A proč? A oblíbená kniha? :)

Mohlo by se ti líbit

17 komentářů

  1. Horory, thrillery a romány pre ženy som fúkala na ZŠ, SŠ, VŠ, až do tridsiatky. Od istého času neviem si ani horor pozrieť (konkrétne odkedy som videla Nenávisť, nemožem ani detský horor), a krimi a thrillery jednoducho už neviem dočítať. AKosi som scitlivela viac ako je normálne, a všetko príliš prežívam. A odkedy som matkou, nezvládnem ani skutočné príbehy či príbehy z histórie o koncentrákoch, vojnách a tak. Momentálne mám radšej jednoduchšie knihy, keďže mám prehormonovany mozog a citlivosť na najvyššom volume. Takže jednoduchšie romány, pri ktorých netreba premýšľať, ale zas nič sladké, svetovú beletriu a dala som sa aj na slovenských autorov. Sem tam zhltnem nejaké fantasy, či YA, poprípade kvalitný historický román, alebo nejakú halušku s prvkami mystiky či mágie, toto áno.
    Ale stále je to o tom, keď ma kniha nezaujme do 50-100 strán, viac ju neotvorím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dočtu většinu knih, ale u spousty knih jsem se už dočkala toho, že zajímavé byly až v druhé půlce, pro jejich škodu.
      Já jsem začala být přecitlivělá u filmů a seriálů. Nemám ráda drama. Ale nevím proč tak najednou.

      Vymazat
  2. Já ze srdce nesnáším sci-fi a fantasy.. Zase na druhou stranu miluju Harryho, což se vylučuje, ale nijak zvlášť jsem tomu na chuť nepřišla.. Ráda si ovšem přečtu detektivky, horory, ale i romány, je to různorodé a je to krásné ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Och. Moje srdíčko. Jak někdo může nesnášet fantasy! :D Já zase stále nějak nepřišla na chuť detektivkách, ale nevzdávám to! :))

      Vymazat
  3. Hodně, hodně se shodneme! Hlavně v těch žánrech, které ANO. Ačkoliv fantasy už tolik nečtu a držím se teď spíš v rovině thrillerů a psycho, občas ale odskočím i úplně jinam. Z dramat mám ráda Karla Čapka, ale jinak mě tolik nebaví, hlavně pro nedostatek textu. Na psaném textu obecně mám ráda složitost, kterou v běžné mluvě nenajdeme a nepoužíváme, popisné pasáže, popis myšlenek.. prostě to všechno, co v dramatu není (logicky). Například kdyby ten "nový Harry Potter" byl román, asi by se mi líbil více :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiši tak to jsem moc ráda! :) Já třeba Čapka ale vůbec nemusím. Teda Dášenku a tak miluju, ale RUR nebo Bílou nemoc ne-e.
      Já nového Harryho Pottera nečetla kvůli tomu, že to nenapsala Rowlingová. Ale kdyby to bylo napsané jako próza, asi bych po něm nakonec šáhla. Takhle odolávám. Úspěšně.

      Vymazat
  4. Veľmi pekne napísaný príspevok a páči sa mi, že nič neurážaš. Možno niečo nie je práve podľa tvojho gusta, no niekto to môže mať rád :) Ja mám najradšej duchovné a motivačné knihy, no i scifi si občas prečítam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepovažuji za správné urážet něco, čemu prostě pouze nerozumím nebo to není mým šálkem kávy.
      Motivačné knihy mě moc zatím neberou, ale třeba k nim dojdu :))

      Vymazat
  5. Mám to úplně stejně jak ty. Fantasy naprosto miluju a můžu doporučit knížky od Sarah Maas a od Marissy Meyer. Jinak Vampírskou akademii a vlastně všechny knížky od Richelle Mead jsou skvělý:) Lanczovou jsme taky dřív hodně četla a vždycky si představovala, že jsme ta hlavní hrdinka:D

    Od Kinga jsme naposled četla Dlouhý pochod a měla jsme z toho dosti rozporuplné pocity, ale určitě se chystám i na jeho další knížky:) A na základce jsem naprosto ujížděla na sérii Stopy hrůzy:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podívám se po nich! Mead je prostě dobrá. I když mě obvykle hodně štvala. :D Tak kdo by neznal Lanczovou! :))

      Stopy hrůzy! Ty mám ještě doma někde a fakt jsem se bála :D Jinak od Kinga TO musíš přečíst. Začátek komplikovaný a trochu zdlouhavý, ale potom!!! <3

      Vymazat
  6. Ja čítam viac-menej to, čo mi príde do ruky, no napriek tomu mám svoje obľúbené - fantasy, romány, motivačné i náučné knižky. Sem tam môžem i sci-fi a nestránim sa ani hororom, no ešte som sa nestretla s takým knižným dielom tohto žánru, pri ktorom by som sa bála (a to mi teda dosť pokazí výsledný dojem a pocit z knižky). Som milovníčkou i Shakespeara, Hamlet je srdcovkou. A zhodou okolností som práve písala o knižke Milk and Honey, aj keď modernú poéziu v láske nemám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se při hororu nebojím, ale u Řbitov zviřátek i u TO jsem občas měla opravdu nepříjemné pocity. King to umí s psychologií postav a to příběhům dodává na uvěřitelnosti. Doporučuji :)
      Mě od Shakespeara baví Hamlet a Zkrocení zlé ženy, ale ne jako kniha, ale jako představení. Opravdu to neumím číst :)
      Pěkná náhoda! :))

      Vymazat
  7. Som skôr tvoj pravý opak :) najviac ma fascinuje scifi, vedecké alebo lekárske objavy budúcnosti - už aby to bolo :D. Fantasy nemám veľmi rada, Harry Potter je výnimka ktorá potvrdzuje pravidlo. Ten únik do iného sveta až tak nemusím, radšej unikam do iných historických období, som taký cestovateľ v čase :D. Čo sa poézie týka, milujem Českú. Šrámkův Splav je moja láska, od Máchovho mája som čakala viac, ale tiež pekné :) ale rada dám šancu každému žánru na ochutnávku. Jedine fakt sa vyhýbam oblúkom motivačnym knihám :) to ma neberie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Harry Potter je prostě Harry Potter. :D Historická období a unikání do nich mi taktéž nevadí. Nějaké doporučení? :))
      Máj mě teda vůbec, ale vůbec nezaujal. Nevím, čekala jsem mnohem víc.
      Také dávám ráda šance novým žánrům :))

      Vymazat
  8. romány a knihy osobného rozvoja milujem ;) tie ostatné nie neviem im prísť na chut. Najlepšia romantická kniha je Pred tým než som ta spoznala, alebo taká s erotickým podtónom je GREY, no ešte po novom od kedy som mamou tak sa zaujímam o mamičkovské knihy a mam ich doma zopár kuskov. Minule priatel mi vravel ze hladal knihu pre učitelky ale nenasiel tak sme sa posmiali hehe :D

    https://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba k tomu taky přijdeš na chuť :) Než jsem tě poznala je skvělá kniha. Padesát odstínů šedi nebo Grey je fajn oddechovka. Sice nic excelentního, ale na oddech je to správná volba! :)
      Hezky! :DDD

      Vymazat
  9. Souhlasím s tebou, že žánr fantasy je prostě ten nejlepší. ;-) Já navíc zbožňuju i sci-fi. Nepohrdnu ani romány. :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za jakýkoliv komentář! ♥
Nezapomeňte mi tu zanechat odkaz na váš blog! :)