Recept: Bezlepkové cupcakes - Gabux

Recept: Bezlepkové cupcakes

by - 18:18




Dneska vás vítám u receptu pro bezlepkové lidičky. Já sama lepek můžu, ale proč se občas neuskromnit a neudělat radost. Původně to měly být muffiny, ale jaksi mi nevyběhly a tak se z nich staly cupcakes. Nejsme si jistá jestli mi nevyběhly kvůli bezlepkové mouce nebo kvůli něčemu jinému.
Ráda bych upozornila, že recept je vesměs můj - nakombinováno několik již existujících lepkových receptů. Stále se tedy dolaďuje :)
Tak jdeme na to.


Potřebujeme na těsto:

  • 240g bezlepkové mouky (ta kterou jsem použila najdete níže na obrázku, jiné mouky mohou mít jiné vlastnosti)
  • 120g cukru
  • 2 lžičky prášku do pečiva (bez fosfátů, myslím že prodává DM drogerie)
  • 2 lžíce kakaa 
  • 2 vejce
  • 100g rozpuštěného másla
  • 200 ml mléka
  • 2 lžíce bílého jogurtu
Potřebujeme na krém:
  • 2 bílky
  • 120g krupicového cukru
  • špetku soli


Vezmeme si dvě mísy. V jedné míse smícháme suché přísady kromě kakaa a v druhé tekuté. Já si máslo rozpustila normálně v mikrovlnce. Poté je smícháme pomalu dohromady, pokud děláme verzi s kakaem, tak si výsledné těsto zase rozdělíme do dvou misek a do jedné z nich zamícháme 2 lžíce kakaa. Musíme se smířit s tím, že těsto bude pravděpodobně řidší než jsme zvyklí u lepkové verze. 
Pečeme při 180 stupních zhruba 20 minut. Pokud by vám přece jen vyběhly, tak doporučuji každé 3 minuty otáčet plech, abyste měli rovnoměrné kopečky. 

Pokud nevybíhají, tak máme tak akorát čas si udělat krém. Bílky si dáme do ohnivzdorné mísy a pomalu šleháme ve vodní lázni, je velmi důležité, aby se mísa s bílky nedotýkala vody a voda v hrnci by se neměla vařit, ale jen jemně perlit. Já si pomohla tím, že jsem vodu ohřála v rychlovarné konvici a pak ji nalila do hrnce. Ale nezapomeneme pak pustit sporák, aby se stále ohřívala! Postupně do bílků přidáváme cukr a nezapomeneme ani na sůl. Šleháme dokud nejsou bílky pevné a lesklé. Poté sundáme mísu z vodní lázně a šleháme bílky ještě zhruba 5 minut, dokud neušleháme velmi tuhý lesklý sníh. Poté naplníme zdobící sáček či "stříkačku" a ozdobíme vychladlé dortíky. A musím dodat, že sníh drží tvar i po několika hodinách! :)

Teď se můžeme podívat na můj výsledek, který jsem dozdobila kokosem a mandlemi, na střídačku. Maminka si mlaskala a měla hezké oživení svého jídelníčku. 

Takhle mi to pěkně nevyběhlo a proto jsem se rozhodla pro variantu B. :D

 Ozdobila jsem je sněhem a přemýšlela co s tím, aby to nebylo tak obyčejné.

Nakonec jsem to vyřešila mandlemi a kokosem.

Které jsem použila hezky na střídačku.

A poslední pokochání. :)

A co vy? Pečete? Máte vy nebo někdo v rodině nějaké omezení v jídle? Jak pak upravujete pokrmy? A váš oblíbený zákusek? :)




Mohlo by se ti líbit

6 komentářů

  1. I když jsem pekla cupcakes podle cupcake receptu, tak to beztak vyběhlo tolik jako muffiny. I kdy muffiny údajně nevyběhnou, když se dá navrch ovoce, tak mi vždycky vyběhnou stejně. Když chci zdobit krémém, musím jak blbeček seřezávat nožem vršky každého zvlášť. Takže bezlepková mouka, tak se na to musí! :D Kombinace se sněhem a mandlemi vypadá tuze lákavě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je nepříjemné, když něco vyběhne, když nemá :D Znám to. :D Ale tento sníh je dost tuhý, takže by měl držet i na kopečku :)
      Pokud ale použiješ bezlepkovou mouku, rozluč se s nadýchaností, protože tu tahle mouka jaksi nezvládá. :X
      Ano... Taky mi nejvíc chutnaly ty s mandlemi :D

      Vymazat
  2. Aaa ty vypadaj dobřeeee :3

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. To ano a na to že jsou bez lepku i skvěle chutnaly! :) Děkuju :)

      Vymazat

Moc děkuji za jakýkoliv komentář! ♥
Nezapomeňte mi tu zanechat odkaz na váš blog! :)